Worms Worms 2 Worms Armageddon Worms World Party Worms 3D Worms Forts Worms Mayhem Worms Blast Open Warfare Ostatné hry
Aktuality O hre Downloads Galéria Ostatné
25.03.2008
Ďalšie informácie o Worms: A Space Oddity

 

         Ako som vám sľúbil, dnes vám predstavím niekoľko zbraní zo Space Oddity. Postupne bolo vydaných niekoľko gameplay videí, ktoré predstavujú ovládanie a účinnosť väčšiny zbraní, ktoré sú v hre dostupné. Najskôr vám ale popíšem, ako vlastne ovládanie na Nintende Wii funguje.

 

Nintendo Wii Remote Controler - WiiMote:

 

Vypadá jako menší dálkové ovládání k televizi a má jedno tlačítko na spodní straně a digitální směrový kříž a šest tlačítek (plus vypínač) nahoře. Revoluce ovšem spočívá v tom, že konzole dokáže přesně identifikovat, jaké pohyby s Wiimotem hráč provádí. Je to ovšem trochu komplikovanější a je dobré se u toho zastavit, abychom si ujasnili, co Wiimote umí a co neumí. Uvnitř Wiimotu jsou dva akcelerometry, které dokáží zjistit pohyb a rotaci ve všech třech osách a pomocí Bluetooth posílají tuto informaci do konzole. Tyto senzory ale nedokáží určit absolutní polohu v prostoru a nejsou dostatečně přesné například na precizní zaměřování nebo pohybování pointerem po obrazovce. A zde přichází ke slovu další mechanismus, totiž „sensor bar“ - vodorovná tyčka, která se musí umístit nad televizi nebo pod ní. Název je poněkud zavádějící, protože „sensor bar“ neobsahuje žádný senzor nýbrž pouze dvě infračervené (a tudíž okem neviditelné) skupiny diod na svých koncích. V přední stěně Wiimote je umístěna miniaturní kamera, která světlo diod snímá a je tudíž schopna určit některé aspekty polohy Wiimotu (např. vzdálenost od obrazovky, natočení, úhel směrem k sensor baru) mnohem přesněji, než pouze akcelerometry. Díky kombinaci těchto dvou mechanismů se může zdát, že Wii dokáže velmi přesně určit polohu a natočení Wiimotu, ale je to pravda pouze pokud jím míříte směrem na obrazovku. Jedno Wii může současně komunikovat až se čtyřmi Wiimoty, posílat do nich zvukové efekty (v dosti špatné zvukové kvalitě) a vibrovat s nimi.

 

 

 

Pozn.: Vo Worms: A Space Oddity sa druhý ovládač (Nunchuk - "Nunčak") sa  nepoužíva, takže je zbytočné ho popisovať .

  

Prevzaté z herného serveru Hrej.cz - Odkaz na celý článok.

  

Takže, základy ovládania Wii poznáme , môžme prejsť na popis jednotlivých zbraní. Rozdelím ich na 5 sérií - v každej novinke vám prinesiem popis zbraní z každého traileru (je ich dokopy 5).

 

No ešte všeobecný úvod k zbraniam. Space Oddity neprináša veľmi veľa nových zbraní, skôr tu môžme vidieť zbrane z pôvodných Wormov vnesené do vesmírneho rúška. Čiže samotná zbraň nie je ničím revolučná, no má nový, vesmírnejší názov. Pravá revolučnosť sa ale ukazuje pri používaní zbrane. WiiMote prináša úplne nové možnosti ovládania. Napríklad- po vystrelení z raketometu musíme strelu ovládať jemnými pohybmi do strán a tak ju nasmerovať na neštastného wormíka. Alebo jetpack alias Rocket Pack - stlačením A pridávate "plyn", pohybom WiiMote zas zatáčate a B-čkom si môžte Rocket Pack vyzliecť. V ďalších sériach zbraní vám predstavím ďalšie, ešte zvláštmejšie zbrane s tým najzaujímavejším ovládaním .

 

No späť k prvému videu, môžme začať .

Weapons Trailer č.1:

 

 

V prvom videi môžme vidieť zbrane Impact Frag (granátomet), Time Frag (klasický časovaný granát) a Rocket Pack (jetpack).

 

Impact Frag [bazooka]:

Popis: Klasická bazooka. Po výstrele najskôr mierne stúpa a potom začne klesať. Má ale obrovský rozptyl, čo mierne uľahčuje dosť zložité mierenie.

 

Ovládanie: Najskôr si ju, samozrejme, vyberte v menu. Potom zamierte s pomocou D-Padu. Ďalej to už je zložitejšie. Predstavte si, že v ruke držíte skutočný granát. "Napriahnite" sa - pohybujte rukou z hora smerom za chrbát. Čím hlbšie ruku natiahnete, tým väčšiu silu strely nastavíte (práve nastavenú silu vidíte na obrazovke). Keď ste so silou spokojný, stlačte tlačidlo B. A teraz si opäť predstavte, že držíte granát a poriadne ho "šmarte". Len pozor aby ste omylom neodhodili WiiMote a nerozbili televízor . Pokiaľ si nie ste úplne istý, že máte dobre zamierené, tak aj počas hodu dopredu stále držte tlačidlo B a urobíte tzv. cvičný hod, ktorý vám ukáže trasu a miesto dopadu strely. Ale pozor, máte len obmedzenú dobu na odpálenie strely, takže pozor na to!

Time Frag [granát]:

 

Popis: Klasický časovaný granát, ktorý vybuchne po 5 sekundách vybuchne (bohužial, čas do výbuchu sa nedá nastavovať). Po náraze o terén sa odráźa, vybuchuje až po piatich sekundách.

 

Ovládanie: Najskôr si ju, samozrejme, vyberte v menu. Potom zamierte s pomocou D-Padu. Ďalej to už je zložitejšie. Predstavte si, že v ruke držíte skutočný granát. "Napriahnite" sa - pohybujte rukou z hora smerom za chrbát. Čím hlbšie ruku natiahnete, tým väčšiu silu strely nastavíte (práve nastavenú silu vidíte na obrazovke). Keď ste so silou spokojný, stlačte tlačidlo B. A teraz si opäť predstavte, že držíte granát a poriadne ho "šmarte". Len pozor aby ste omylom neodhodili WiiMote a nerozbili televízor . Pokiaľ si nie ste úplne istý, že máte dobre zamierené, tak aj počas hodu dopredu stále držte tlačidlo B a urobíte tzv. cvičný hod, ktorý vám ukáže trasu a miesto dopadu strely. Ale pozor, máte len obmedzenú dobu na odpálenie strely, takže pozor na to!

 

Pozn.: Nie, nepomýlil som sa - Impact Frag a Time Frag majú skutočne úplne rovnaké ovládanie, tak je zbytočné ho písať odznova .

Rocket Pack  [Jet Pack]:

 

 

Popis: Normálny Jet Pack, ako ho poznáme už z dôb Worms 2. Slúži na jednoduchú prepravu z bodu A do bodu B.

 

Ovládanie: Rocket Pack si vyberte z menu. Stlačením tlačidla B si ho "oblečte". Podržaním tlačidla A pridávate plyn a jemným otáčaním WiiMote doľava a doprava sa pohybujete. Ak si chcete Rocket Pack vyzliecť, opäť stlačte B.

 

 

 

 

 

Ďalšie zbrane očakávajte o pár dní - aj keď kvôli výpadkom sme sa trošku posunuli až za vydanie hry. No čo už .